איך לא להיות חרא של אנשים

הפוסט הזה הוא הבהרה לגבי הפוסט הקודם.
רק אחרי שלחצתי על 'Publish' וקראתי שוב את הפוסט הרגשתי שכאילו משתמע שאני לא קונה מוזיקה או רק צורב או רק מוריד ומאוד חשוב לי להבהיר, גם ברמה האישית וגם כדי שלא יתקבל רושם אחר – בשום פנים ואופן אני לא מעודד צריבה של מוזיקה, פיראטיות שלה, או כל הפרת זכויות יוצרים בצורה כזו או אחרת. אני מאוד בעד לקנות את המוזיקה שאוהבים, אולי זה קשור לדור שלי שעדיין התחנך על התקליטים, קסטות ודיסקים שמוזיקה זה משהו שאתה קונה (ואם זה פה אז גם במחיר מופקע). ואין תחליף לעטיפה, לחוברת, לקופסאות קרטון ולטקס של ללכת לחנות המועדפת עליך, לבלות בה, להקשיב להמלצות של המוכרים ובסוף לקחת הביתה מתנה שלא נגמרת (או פלופ אדיר). אז כאן גיא חג'ג מסביר היטב למה כדאי לקנות מוזיקה בצורה הרבה יותר טובה ממה שאני אוכל, ורק בשביל לסגור את הדיון, הנה תמונה די עדכנית של איך נראית ספריית המוזיקה שלי, מעל 3000 דיסקים מקוריים, כולל הרבה מאוד מהדורות מיוחדות.
מעניין כמה כסף הייתי יכול לחסוף מהמשכנתא אם הייתי מוותר על התענוג הזה 🙂
5 מחשבות על “איך לא להיות חרא של אנשים

  1. וואו, וחשבתי שלי יש אוסף גדול.

    היית יכול לחסוך משהו כמו 30-40 אלף דולר, מספיק לאיזה רבע מהריבית למשכנתא על דירה בשכונה הכי מוכת קטיושות בקריית שמונה. נראה לי שהזהות שלך יותר חשובה מזה.

    • אני זוכר שכשהייתי בכיתה ט', במקום לסוע להסתפר היינו לוקחים את הכסף של התספורת והולכים איתו לפיקדילי… priceless.

      הדבר היחידי שמבאס באוסף הזה היום הוא שכשעוברים דירה זה עוד 25-30 ארגזים (מאוד כבדים) שצריך לארוז ולפרוק 🙂

      • הדיסקים זה שטויות לעומת המדפים. הבעל דירה שלי יכול להעלות את המחיר כאוות נפשו. אני לא הולך לשום מקום…

  2. פאק, חתיכת אוסף. לי יש איזה 600 דיסקים בערך, ככה זה נראה אצלי:
    https://idosius.wordpress.com/2008/10/10/%D7%94%D7%93%D7%91%D7%A8-%D7%94%D7%90%D7%9E%D7%99%D7%AA%D7%99/

    ואני כבר פחות נלהב מדיסקים, קונה מעט מאוד בעת האחרונה. לגמרי מעדיף לקנות דיגיטלי. זה בכל מקרה הפורמט שאשמע בו מוזיקה גם אם אקנה את הדיסק. מדי פעם אני שם דיסק כשמתחשק לי, ואפילו תקליט שזה בכלל סיפור אחר (הזדמנות לשמוע מוזיקה ישנה שאחרת לא הייתי שומע), אבל הדיגיטל לוקח אצלי בגדול. חבל שאין גישה ל-iTunes כמו שצריך מהארץ.

    • תודה 🙂 יש דרך מאוד פשוטה להשתמש ב-iTunes מישראל.. אתה יכול לטעון Gift Cards, שאפשר לרכוש כאלה בקלות דרך eBay. פשוט קונים אותם בשביל עוד כמה דולרים (נגיד 55$ בשביל כרטיס בשווי 50$), ומקבלים באימייל את הפרטים של הכרטיס ויש קרדיט לקניית מוזיקה… אני עשיתי את זה כמה פעמים כבר בעבר, אבל היום כמעט כל אומן נותן הורדה דיגיטלית יחד עם קניה של דיסק פיזי… אז אני בד"כ בוחר באופציה הזו

להשאיר תגובה

