גם לכאן הם יגיעו

ברגשות מעורבים, התקבלה אצלי היום ההודעה שה-Afghan Whigs, גיבורי נעורי מגיעים לישראל. מצד אחד, שמחה גדולה ואנחת רווחה על כך שזו הופעה שתתקיים בסבירות גדולה מאוד (וזה אומר הרבה היום – אחרי שורה של ביטולים כואבים), כי גרג דולי כבר ביקר פה כמה פעמים, ואותו לא מעניין שום דבר בשנה האחרונה, חוץ מ-dead presidents.

מצד שני, משהו באותנטיות שלו נפגע בעיני. ניסיתי להבין אם אולי אני השתניתי, התבגרתי, הטעם התחלף, ואולי אני מחפש היום דברים קצת אחרים. ואולי זה נכון, אבל תמיד אהבתי את המוזיקה שהוא עשה. ועם כל זה, בשנה האחרונה, אחרי אלבום מאוד חלש בעיני עם הטויילייט סינגרס, הופעות מהוקצעות וחסרות תקשורת עם הקהל (בא לתת עבודה וללכת), סדרה של ראיונות תמוהים ("אני לפעמים מקשיב למוזיקה שלי ואומר לעצמי: וואו! משהו מעניין ומסתורי קורה פה"), הוא משדר כאילו הוא עייף, ובכלל… האיחוד המוזר הזה שעדיין מנסים ליחצן בכל סיבה אחרת חוץ מאיחוד למטרות כסף 🙂

אבל, אני עדיין אוהב מאוד את המוזיקה ואת היצירה שלהם. אני לא יכול להסביר מה עשה לי את זה – אבל בשניה הראשונה ששמעתי את If I Were Going הבנתי שקורה לי משהו מאוד מיוחד. הצליל המחוספס, הקול הקצת מזייף, הריף המהפנט של הגיטרות, כלי ההקשה והרעש של הרעמים ברקע. מקסימום תוצאה במינימום מאמץ. עם השנים המוזיקה התבגרה יחד איתי ורבדים נוספים ביצירה ובהבנה שלי אותה השתנו, אבל המוזיקה שלהם עדיין הולכת איתי לכל מקום, ואותה אני אבוא לחגוג ב-15 ליוני, בבארבי תל-אביב.

2 מחשבות על “גם לכאן הם יגיעו

  1. הולי שיט! אפגן וויגס! בארץ! איזה כיף. מקווה שהוא אכן יתמיד וחברי הלהקה לא יעשו לו סרטים ובעיקר כל אירגוני העלאק-פרו-פלסטינים שמדברים גבוה ולא עושים כלום מלבד לבטל לנו הופעות לא יציקו להם.

    • כבר ב-2006, בעיצומה של מלחמת לבנון השניה, הוא די אמר להם ללכת לה***ן, וקבע הופעה נוספת בת"א 🙂 אני מקווה שזו עדיין הגישה שלו

להשאיר תגובה

