ממונית המוות למרכז התודעה

אז השבוע לכבוד ה-Valentine's day אני והבלוג שלי החלטנו יחד לספר סיפור קטן בפוסט הקודם, מן הסתם על אישתי.. ועל הימים הראשונים של הזוגיות שלנו – הפעם הראשונה שהיא נשארה לישון יחד איתי… סידרתי לך יופי של קריאה לקפה של הבוקר, אה ? 🙂

ובעצם, כל הבלוג הזה הוא על אהבה..

לקח לי קצת הרבה זמן, אבל בסוף גם אני הכרתי את Death Cab For Cutie… זאת לחלוטין לא היתה אהבה ממבט ראשון, אבל אלכסנדרה פסטאבאס (שהיא לדעתי מובילת דעת הקהל הכי משמעותית במוזיקה בשנים האחרונות, ומהחשובות שבתעשיית המוזיקה) סידרה לי איתם זמן איכות מרוכז ודאגה לפמפם אותם לתודעה בתקופה ששידרו את ה O.C. הם בתמורה קיבלו חשיפה מטורפת בפריים טיים של הטלוויזיה בסידרה הכי לוהטת באותה תקופה, מה שהוביל לקריירה מטופחת במיינסטרים האמריקאי (עד עצם היום הזה), חוזה הקלטות שמן, דיאטה רצינית, מקלחת וגילוח לבן גיבארד ונישואים קצרים שלו לזואי דשאנל…

התחלתי איתם ב-John Byrd EP, שזה איפי די ארוך (7 שירים) שהוקלט בהופעה חיה באחד מסיבובי ההופעות שלהם ב-2005 שמראה להקה מאוד מגובשת, דקה לפני הפריצה הגדולה שלהם, אבל עדיין לא מלוטשת לחלוטין. הם מפלרטטים עם הקהל, נהנים מהאינטימיות שלהם איתו באותה תקופה, מדברים בין השירים, מספרים בדיחות, ומנגנים את השירים הטובים שלהם עד אותה תקופה ומקנחים בביצוע מדהים לשיר ענק – Blacking out the friction, ומחברים אותו באלגנטיות לקאבר מינימליסטי ומושלם ל Brand new love של Sebadoh. הקול של בן גיבארד (זה שלפני הדיאטה ומדורי הרכילות) פשוט מעביר בי צמרמורות, והעיבוד כ"כ יפה ומיוחד.

גם מאוד מצאה חן בעיני העובדה שכריס וואלה עוזב את הגיטרה לטובת הקלידים והיכולת שלהם לעשות את החיבור בין שני השירים בצורה כ"כ טבעית וחסרת מאמץ – והם מצליחים להעביר לי בהקלטה הזו תחושת התרוממות רוח, כאילו שאני רואה אותם מנגנים את הביצוע הזה אי שם בארה"ב ב-2005, והביצוע הזה הוא רק לכבודי.

ד"א, בסופו של דבר ראיתי אותם בהופעה חיה באוקטובר האחרון בלוס אנג'לס… אבל על זה בפעם אחרת…

כתיבת תגובה

